Szukaj na tym blogu

wtorek, 26 lutego 2013

Jak wycenić rękodzieło?

Kilka dni temu natknęłam się na interesujący artykuł odnośnie wyceny rękodzieła. Sprawa ta-wiadomo- żywo mnie zainteresowała, gdyż sama od jakiegoś czasu podejmuję próby tworzenia.
Artykuł ten opisuje i odpowiada na wiele pytań, które sama sobie stawiałam. Jak obiektywnie wycenić swoją pracę? Czy cena nie będzie za wysoka? Czy w dobie globalnego kryzysu, kiedy każdy na wszystkim oszczędza, rękodzieła są opłacalne? 
Tak, opłacalne, jeśli potrafisz odpowiednio wycenić swoje wyroby.Tak, opłacalne, jeśli w dziedzinie, którą się parasz nie ma odpowiednio wielkiej konkurencji, która zaniża ceny produktów, przez co sama nie jesteś zmuszona do obniżenia ceny własnych. 
Zdecydowanie jestem amatorką, która tworzenie biżuterii traktuje jako hobby. Nie utrzymuję się z tego, swoją przyszłość zawodową wiążę z czymś innym. Tak więc jak mam traktować i wyceniać własne " dzieła"? Obniżać ceny z racji tego, że to moje hobby i nie robię tego zawodowo, czy też może w ogóle przestać się tym zajmować? Przecież gdy obniżę cenę swoich produktów, to stworzę konkurencję dla osób utrzymujących się z tego.... a jeśli zawyżę, to nic nie sprzedam. Błędne koło.

Autorkę tekstu z całego serca popieram, jednak z przykrością stwierdzam, iż poziom wiedzy naszego społeczeństwa na temat rękodzielnictwa jest bardzo ubogi i ciężko jest sprzedać własne dzieła po cenie,która uwzględniałaby te wszystkie aspekty ( materiał, czas, koszty dodatkowe). 

Dlatego- Drogi Czytelniku, pamiętaj że trud tworzenia jaki ponosimy, nie jest związany tylko z samą " produkcją", ale także z określeniem ceny, która nie ośmieszy nas w Twoich oczach :)

Odsyłam do artykułu http://yadis.pl/256/jak-wycenic-rekodzielo.html#.USz09qKpC04 


M

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz